Programmatisch toetsen richt zich op de volledige ontwikkeling van de leerling, waarbij het leerproces inzichtelijk wordt voor alle betrokkenen. Het biedt mogelijkheden om de overladenheid van het curriculum te verminderen en tegelijkertijd de kwaliteit van het verplichte lesprogramma te waarborgen. Door structuur en overzicht te creëren, ontstaat er ruimte om als school ook aandacht te besteden aan eigen leerdoelen, projecten en actuele thema’s. Denk aan het verminderen van toets- en prestatiedruk, het waarborgen van de kwaliteit van schoolexamens en de integratie van basisvaardigheden. Daarnaast lenen brede brugklassen en maatwerkdiploma’s zich uitstekend binnen een schooleigen verkenning naar ontwikkelingsgericht en kansrijker onderwijs, passend bij de behoeften van deze tijd. Benieuwd wat nu al mogelijk is? Lees het in onze whitepapers of vraag ons om een demo.
Sectie 1: kansrijker onderwijs
Geen of latere selectie met heterogene klassen.
Whitepaper 1: De ontwikkeling als uitgangspunt
Verstuur downloadlink naar:
Sectie 2: ontwikkelingsgericht onderwijs
Whitepaper 2: Een doorlopende ontwikkeling
Verstuur downloadlink naar: